Eit par gode lenker om norske forhold:
- Sykkelhåndboka til Statens vegvesen
- Klimamyter: "Sykkelveier er dyrt og bortkastet”
- Hvorfor jeg ikke sykler på sykkelsti av Morten How Lode
- Olav Torvund om sykkelpolitikk
Internasjonalt
Her er ellers ei liste med lenker til forsking om syklistar, sykling, urban utvikling i sykkelens retning, osv – henta frå Reddit:
- Bilsjåførar bryter loven bittelitt meir enn syklistar (8-9 % vs. 7-8% – sjølvrapportering)
- Syklistar bryter færre vegtrafikklover enn bilistar, viser ny videostudie i Danmark (færre enn 5 % av syklistar vs. 66 % av bilistar)
- Syklistar er meir lovlydige enn bilistar (i Tampa Bay, Florida)
“Many drivers simply don’t know the rules that concern people on bikes,” says Cong Chen. “About how much space to give cyclists, for instance, or when riders should get the right of way.”
Studier som viser at bilistar i stor grad har skulda for ulukker mellom bil og sykkel:
- Fire av fem kræsj mellom bilar og syklar forårsaka av bilisten (i Adelaide, Australia)
- Bilistar har skuld i majoriteten av sykkeluhell (i Melbourne, Australia)
- Risikofylt sykling er sjeldan årsaken til sykkeluhell, viser studie (i Storbritannia)
- Kræsj som involverar sykkel er som oftast bilistens feil (i Westminister, Storbritannia)
- Syklistane har sjeldan skulda (frå Bayern, Tyskland – 2013-2016)
- Sju av ti sykkelulukker skjer utan at andre er involvert (i Noreg, 2015 – såkalla singelulukker, trikkeskinner er den vanlegaste orsaken)
- Nesten halvparten av dem som kjører bil til jobb, sier de kunne ha valgt sykkel i stedet (i Noreg i 2019)
In 88.9% of cases, the cyclist had been travelling in a safe/legal manner prior to the collision/near miss. Most happened at or near a junction (70.3%) and most were caused by sudden lane changes by the motorist, with sideswipe the most frequent cause (40.7%).
With adult cyclists, police found the driver solely responsible in about 60%-75% of all cases, and riders solely at fault 17%-25% of the time.
More than two thirds of all crashes between drivers and cyclists in Central London are the fault of the motorist, research indicates.
In car-bike collisions, the car was at fault 75% of the time In semi-bike collisions, the semi was at fault 80% of the time (Google Translate-omsetjing)
…forskere fra TØI (Transportøkonomisk rapport, red.anm.) har pekt på at vedlikehold og tilrettelegging vil kunne redusere antallet eneulykker på sykkel.
Svarene viser at kvinner mener de har et større sykkelpotensial enn menn: 47 prosent av kvinnene sier de kunne syklet til jobben. 39 prosent av mennene svarer det samme.
75 prosent av bilturene vi gjør kortere enn én mil. 60 prosent er på under 5 km.
I korte drag er syklistar litt meir lovlydige enn bilistar, men blir veldig godt lagt merke til om dei bryter lova. Dei har også i langt større fare for å bli skada av ein bilist som bryter trafikkreglar, enn dei er om dei bryter trafikkreglane sjølv.
I Noreg er Olav Torvund, professor i juss ved UiO, ein av dei tydelegaste stemmene kva gjeld oversikt over gjeldande statistikk og lovar og reglar rundt syklistar og ulukker.
- Her oppsummerar han dei siste åras lovendringar rundt syklar og småelektriske køyretøy.
- Her oppsummerar han problemet med at kommuner – deri Oslo – ikkje handhever “All stans forbode” i norske sykkelfelt
1. Syklistar er i norske lover og forskrifter køyrande og er difor i køyrebane
- Ingen føringar på å måtte prioritere sykkelveg, eller gang- og sykkelsti, men derimot andre vegen: Andre kjørende enn syklende må ikke bruke sykkelveg eller sykkelfelt.
- Det er jo for øvrig også All stans forbudt i sykkefelt, sjølv om det er mange som driter i akkurat den
2. Folk på rulleskøyter er i norske lover og forskrifter definert som gåande
- “Gående skal nytte fortau, gangbane eller vegens skulder. Dersom en gående ikke kan nytte fortau, gangbane eller vegens skulder, kan han nytte sykkelbane eller kjørebane.” (fart er nemnd som tilleggsgrunn her)